Home » , » Cara Mudah Jadi Ejen Hartanah Dalam Masa 2 Minggu

Cara Mudah Jadi Ejen Hartanah Dalam Masa 2 Minggu

Kerja part time atau  full time sebagai ejen hartanah ni, lumayan pendapatanya. Bayangkan sekali jual rumah, berapa ribu boleh dapat kan. Sebulan 1-2 biji rumah sudah cukup sebagai pendapatan berbanding dengan kerja kat swasta dan kerajaan. Tengok harga ruah jugak ler ye. Tak semestinya sudah berumur, muda pun boleh jadi ejen hartanah. 

Takde salahnya kan. Biasa kita jumpa ejen hartanah ni yang dah berumur kan tapi kita lupa muda-muda pun dah boleh jadi ejen hartanah. Kena tahu langkah-langkah nak daftar sebagai ejen hartanah. Panduan ni terdapat dalam rahsia ejen hartanah. Pendapatan sebagai ejen hartanah ni secara part time atau full time adalah tanpa had mengikut berapa banyak rumah kita boleh jual.

Lagi satu, kerja sampingan atau tetap sebagai ejen hartanah nih ialah unik di mana setiap kes adalah unik. Sebabnya, rumah tuh lain-lain spek, lokasi, jenis kan. Pelanggan yang nak beli rumah pun lain-lain raga, jugak sebab tuh kerja sebagai ejen hartanah ni di katakana unik. Biasanya orang yang cari rumah nih memang dah nak beli rumah,

Cuma jenis dan lokasi belum pasti. Jadi mereka ni memang kumpulan sasaran. Mana ada orang tengok-tengok rumah tanpa ada hasrat nak beli rumah kan. Jadi di sini, temujanji dengan bakal pelanggan nak tengok rumah tuh, memang kena buat dengan sempurna mungkin sebab mereka ni dah ada bajet nak beli rumah. 

Bukan senang dak dapat peluang buat appointment nak tengok rumah untuk di jual atau sewa ni kan. Tip-tip nak close deal dengan bakal pelanggan ada dikongsikan oleh seorang ejen hartanah yang telah berjaya menjana pendapatan dari jual beli rumah.

Anda kena tahu tip-tip untuk close deal dengan pembeli rumah

Kerja sebagai ejen hartanah ni tiada tekanan. Maksud kat sini takde tekanan macam kerja kat kilang ke yang nak kena cepat jer dan kerja yang nak kejar  due date sahaja. Kerja part time atau sampingan ejen hartanah nih kita kena cool untuk nego dengan bakal pelanggan. Promosi kena mantap samada  ada melalui banner, online, facebook dan blog. Kena cari rumah untuk di jual dan kena belajar proses bagaimana nak menangani bakal pelanggan. Semua ni di muatkan dan di kongsi oleh - seorang ejen hartanah yang Berjaya.

Masa bekerja juga fleksibel. Biasanya lebih masa untuk promosi rumah untuk di jual. Bila bakal pelanggan call untuk tanya rumah, yang ni kena buat betul seperti di dalam panduan jual beli rumah, ikut je apa yang di kongsikan sebab mudah je nak paham. Ilustrasi gambarah di sediakan supaya mudah faham dan ingat macam mana untuk buat sale.

Kelebihan sebagai ejen hartanah


Masa fleksibel – ikut jadual temujanji dengan bakal pelanggan
Unik – setiap pelanggan dan rumah untuk di jual berbeza
Tiada tekanan – rajin kerja dapat lagi banyak
Pendapatan lumayan – tanpa had bergantung kepada bil. Unit rumah terjual
Dah daftar sebagai ejen hartanah senang jer, orang yang tak tahu
Boleh buat part time atau full time

Siapa boleh jadi ejen hartanah?

Biasanya kalau mana-mana kerja mesti ada syarat-syaratanya kan. Kalau nak jadi ejen unit trust pun sekarang ni nak kena ada diploma baru boleh, dulu SPM dah boleh tau. Makin lama makin susah syaratnya kan. Tapi untuk jadi ejen hartanah, senang sikit syaratnya.

Siapa sahaja anda, sama ada anda graduan universiti, bekerja makan gaji- swasta atau kerajaan, suri rumah hatta peniaga nasi lemak sekalipun, anda layak menjadi ejen hartanah. Lepasan SPM pun boleh! Kerjaya ini juga tiada had umur maksimum. Anda sendiri yang akan tentukan umur maksimum anda untuk bersara.

Boleh daftar agen hartanah dalam masa 2 minggu!

Apa yang penting apabila anda menceburi bidang ini adalah latihan yang insentif dan berterusan serta komitmen anda yang akan menentukan anda menjadi ejen hartanah yang berjaya atau lebih berjaya.
Taka da pengalaman pun taka pa sebab training akan di berikan oleh syarikat naungan. Untuk orang baru, boleh daftar sebagai ejen hartanah bertauliah dalam masa satu minggu! 

Kena tahu caranya ya.

Maknanya sesiapa yang berminat boleh je jadi ejen hartanah secara part time atau full time. Boleh le mulakan dengan part time dulu sebab kurang pengalaman, bila dah yakin boleh buat part time dan jana pendapatan yang masyuk sebagai ejen hartanah. Jika korag tak tahu nak mula kat mana, saya sarankan korang baca dan fahami panduan dan tip kerjaya ejen hartanah yang di kongsi oleh ejen bertauliah.

Tiada paksaan. Korang boleh tambah pendapatan secara part time atau full time sebagai ejen hartanah di Malaysia. Mana tahu rezeki korang dalam bidang hartanah memandangkan harga rumah makin naik saban tahun. Ini di namakan peluang untuk buat duit sebagai ejen hartanah bertauliah.

•             baru sahaja habis SPM/Sijil/Diploma/Ijazah?
•             tiada pekerjaan @ menganggur?
•             ingin menambah pendapatan secara sambilan atau hujung minggu?
•             ingin meningkatkan ekonomi keluarga?
•             Ingin menukar kerjaya yang lebih profesional?
.
cara jadi ejen hartanah berdaftar

Siapa tulis panduan ejen hartanah?

Iffah Zaimi - Seorang graduan kelas pertama daripada Universiti Multimedia Melaka. Pernah bekerja sebagai pegawai tadbir dan diplomatik dan berhenti kerja walaupun gaji lumayan untuk menjadi full time ejen hartanah. Mula-mula beliau buat secara part time sahaja, tapi bila dah pendapatan banyak sebagai ejen hartanah, tu yang berani buat full time tuh. 

Beliau yakin dengan kerjaya sebagai ejen hartanah dan saya rasa kita pun kena yakin jugak ler tapi ilmu kena ada ler. Sebab tu beliau berkongsi pengalamannya dalam rahsia kerja sebagai ejen hartanah nih.

buat duit agen hartanah

Kalau orang berjaya, jarang dia nak kongsi pengalamannya. Lain dengan Iffah Zaimi nih ( bujang ke dah kahwin tak tahu la ). Beliau ada kongsi pengalaman beliau buat duit sebagai ejen hartanah untuk rujukan semua. Tiada paksaan dan tipu helah. Saya sarankan korang dapatkan dan baca fahami betul-betul terutama bab gambarajah tuh tentang kerjaya ejen hartanah secara part time atau full time.

Kerja part time ejen hartanah - info


Adakah korang  mencari-cari peluang terbaik untuk menambah pendapatan secara sambilan / part time atau full time? Terdapat pelbagai jenis kerja yang boleh di lakukan termasuklah MLM, jual insuran, ejen unit amanah, menjual produk untuk kurus, jual kereta, jual baju online, kuih online, jual top up dam macam-macam lagih tetapi pernah korang fikir, berapa ramai yang betul-betul Berjaya?

Peluang tambah pendapatan sebagai ejen hartanah berlesen

Pernahkah  anda terfikir nak jadi ejen hartanah: secara full time atau part time / sampingan? Tak pernah kan sebab kerjaya ejen hartanah nih jarang orang ceburi terutamanya bumiputera. Tahukah korang nak jadi ejen hartanah ni senang je – serius tak susah tapi kena ada panduan dari mereka yang dah sertai baru kejayaan tuh Nampak di depan korang.

Ejen hartanah atau lebih dikenali secara formalnya sebagai Real Estate Negotiator (REN) adalah golongan professional yang bertindak sebagai orang tengah di antara pembeli dan pemilik hartanah.
Mesti banyak soalan dalam kepala kan kalau nak jadi ejen hartanah secara part time / full time kan. Mesti korang nak tahu kan

1. RAHSIA jana wang / pendapatan tambahan sebagai ejen hartanah?
2. RAHSIA aktiviti mudah yang dilakukan oleh ejen hartanah?
3. RAHSIA yang diperlukan untuk anda menjadi ejen hartanah part time?
4. RAHSIA bagaimana bermula sebagai ejen hartanah jika anda tidak pernah tahu langsung tentang       bidang hartanah?
5. RAHSIA dan tip-tip yang digunakan untuk anda nampak professional walhal anda baru sahaja             menceburi bidang ini?
6. Bagaimana memulakan kerjaya sebagai ejen hartanah?
7. Kerjaya sebagai ejen hartanah : Sebelum, semasa dan selepas
8.Terma-terma yang selalu digunakan dalam kerjaya ini.
9.Proses-proses yang terlibat dalam penjualan sesebuah hartanah dalam bentuk flow chart,                      penerangan, jadual dan gambar
10. Tugas utama sebagai ejen hartanah : Listing, Inspecting, Marketing, Viewing, Closing!

Persoalan ini terjawab di dalam sebuah panduan yang di tulis oleh ejen hartanah yang Berjaya – Iffah Zaimi.

Di dalamnya juga terkandung kelebihan-kelebihan sebagai ejen hartanah. Kalau korang nak tahu lebih lanjut, boleh mendapatkan panduan menjadi ejen hartanah ( link di buang buat masa ini kerana masalah teknikal tetapi jika nak dapatkan juga panduan ejen hartanah ni, boleh email ke webmaster.my@gmail.com ).


Semoga Berjaya.


Terima kasih kerana membaca Cara Mudah Jadi Ejen Hartanah Dalam Masa 2 Minggu.

Langkah seterusnya:

1. DAFTAR kerja sambilan dari rumah tanpa modal

2. DAFTAR pemandu GRAB dan UBER

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



138 komen:

  1. telah cuba untuk membeli tapi diberitahu Ashadee tidak lagi menerima pesanan belian e-book tersebut harap dapat beritahu bagaimana untuk mendapat e-book tersebut . Terima kaseh

    ReplyDelete
  2. Razasam boleh tinggal email, saya cuba dapatkan cara utk dapatkan ebook tersebut.

    ReplyDelete
  3. saya juga berminat nk beli, boleh email sy ayu5353@gmail.com

    ReplyDelete
  4. ok ayu, check email nanti utk proses seterusnya.

    ReplyDelete
  5. buat masa ni kena guna manual dulu, ambil masa sikit owner ebook nak set up auto

    ReplyDelete
  6. Jika ada yang berminat dengan ebook ini, boleh whatsapp saya di 019 205 5657.

    ReplyDelete
  7. Kebanyakan kerja ejen hartanah ni swasta ke kerajaan?

    ReplyDelete
  8. Salam sy berminat nk beli.boleh detailkan di hafiz_hilmi89@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Salam sy berminat nk beli.boleh detailkan di hafiz_hilmi89@yahoo.com

    ReplyDelete
  10. Hafiz Hilmi, mohon semak email, saya ada sertakan cara nak dapatkan ebook ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh saya dapatkan ebook tu, ni email saya. rnsutara@yahoo.com.my

      Delete
    2. Boleh saya dapatkan ebook tu, ni email saya. rnsutara@yahoo.com.my

      Delete
  11. Assalamualaikum.. Sy pn minat nk bli ebook tu.. Email sy faisalpadin@gmail.com thanks a lot

    ReplyDelete
  12. Anonymous, sila semak email detail, tq

    ReplyDelete
  13. saya minat juga tuan, boleh email saya mf3247@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Ahmad, boleh semak email.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Mcm mana sy nak dapat kn ebook tu ye?

    ReplyDelete
  17. cara dapat ebook ejen hartanah:
    1. bank in rm50 ke akaun kami dan berikan kami email anda
    2. kami akan sahkan bayaran anda
    3. selepas akaun bayaran di sahkan, link download akan di hantar ke email.

    info lanjut:
    webmaster.my@gmail.com
    019 205 5657

    ReplyDelete
  18. Saya berminat nak jadi agent hartanah..bagaimana ye..
    Eilabeautyshop@gmail.com

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. --- > cara dapat ebook ejen hartanah:
    1. bank in rm50 ke akaun kami dan berikan kami email anda
    2. kami akan sahkan bayaran anda
    3. selepas akaun bayaran di sahkan, link download akan di hantar ke email.

    ReplyDelete
  21. semak email tuan.
    Maaf lambat reply.

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum... hi sy berminat nak jadi agent.

    Nazie_9112twinz@yahoo.com

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum.. saya sgt berminat untuk menjadi agen dan ingin dapatkan ebook itu.
    Harap dapat membantu. Terima kasih
    aril_imah84@yahoo.com

    ReplyDelete
  24. tolong email saya , hishamms@yahoo.com

    ReplyDelete
  25. Email saya abe2021@gmail.com.

    ReplyDelete
  26. Email saya abe2021@gmail.com.

    ReplyDelete
  27. Sila emel kepada saya wanxtmers@gmail.com

    ReplyDelete
  28. Sila emel kepada saya wanxtmers@gmail.com

    ReplyDelete
  29. Semua yang bagi email, boleh tolong semak email masing-masing. Terima kasih.

    ReplyDelete
  30. Sila email saya princessdnie@gmail.com

    ReplyDelete
  31. salam tolong email kp sy nuramnizulaikha88@gmail.com tq tuan

    ReplyDelete
  32. Salam

    Tolong email details utk tempahan ebook ke hanimhusin@gmail.com

    Tq ;)

    ReplyDelete
  33. sila semak email info lanjut, tq

    ReplyDelete
  34. Assalamualaikum. Sy berminat dengan ebook tuan. Email sy sayif2012@gmail.com 0194164597

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum. Sy berminat dengan ebook tuan. Email sy sayif2012@gmail.com 0194164597

    ReplyDelete
  36. Saif Islam, semak email ya.

    ReplyDelete
  37. Salam saya sangat berminat tentang agen hartanah ni... saya nak tahu bagaimana cara jika ingin menjadi agen hartanah.. emaikkan saya di fainfaqis@gmail.com...

    ReplyDelete
  38. Intan Syafinar, semak email ya.

    ReplyDelete
  39. Salam saya berminat dengan agen hartanah dan nak tahu bagaimana cara untuk menjadi agen hartanah.. emaikkan saya di jamesali0707@gmail.com

    ReplyDelete
  40. Salam tuan. Saya mmg berminat pasal ebook dan ejen hartanah ni. Saya dah email tuan. johnfrance87@gmail.com

    ReplyDelete
  41. Salam saya berminat dengan agen hartanah dan nak tahu bagaimana cara untuk menjadi agen hartanah.emailkan pada nieysa611@gmail.com

    ReplyDelete
  42. Salam saya berminat dengan agen hartanah dan nak tahu bagaimana cara untuk menjadi agen hartanah.emailkan pada nieysa611@gmail.com

    ReplyDelete
  43. ASSALAMUALAIKUM...TUAN..saya berminat..email saya ialah ssroni70@gmail.com..THNK atas bantuan

    ReplyDelete
  44. sila semak email masing-masing, terima kasih.

    ReplyDelete
  45. Salam tuan. Saya berminat untuk dapatkan ebook.
    shahmi_sahc@yahoo.com

    ReplyDelete
  46. Salam tuan. Saya berminat untuk dapatkan ebook.
    shahmi_sahc@yahoo.com

    ReplyDelete
  47. Sila whatsapp saya tuan utk tindakan segera, 019 2055657

    ReplyDelete
  48. Terima kasih kepada tuan Tommy yang dah download ebook hartanah ni.

    ReplyDelete
  49. Mohd afifi hashimMonday, April 11, 2016

    Salam sejahtera..mohon email saya cara dapatkan ebook ini..terima kasih..
    mahajebat@gmail.com

    ReplyDelete
  50. Salam saya berminat dengan agen hartanah dan nak tahu bagaimana cara untuk menjadi agen hartanah.emailkan pada f.azmiramly@gmail.com

    ReplyDelete
  51. Saya berminat nk jd agent hartanah :) syafiq950725@gmail.com

    ReplyDelete
  52. Utk respond yg lebih cepat, minta tolong tuan puan whatsapp 019 2055657, tq

    ReplyDelete
  53. as salam.. saya berminat untuk menjadi agent hartanah..tapi tak tau cara dan siapa saya nak hubungi..sila pm saya ue tuan di norism4il@gmail.com

    ReplyDelete
  54. Berminat untuk menceburi bidang ini.Dan perlukan panduan.

    ReplyDelete
  55. Berminat untuk menceburi bidang ini.Dan perlukan panduan.

    ReplyDelete
  56. Assalam. Email detail cara pembelian kepada saya aireetzu@yahoo.com

    Tqq...

    ReplyDelete
  57. Sy berminat sila whatsup di no 0132811383

    ReplyDelete
  58. Sy berminat sila whatsup di no 0132811383

    ReplyDelete
  59. terima kasih En. Sham Yusuf yang telah download ebook ini.

    ReplyDelete
  60. Saya berminat ... sila emal Sy mohammad.Hafizuddin10@gmail.com

    ReplyDelete
  61. Sila semak email masing-masing. Terima kasih yang berminat.

    ReplyDelete
  62. Saya berminat tuan..email saya faizal@jkpsb.com.my

    ReplyDelete
  63. saya pun berminat nak beli.. boleh email kepada saya hasrul32569@gmail.com

    ReplyDelete
  64. saya pun berminat nak beli.. boleh email kepada saya hasrul32569@gmail.com

    ReplyDelete
  65. Salam, saya berminat, mohon email detail ke papabalqis@gmail.com. sekian terima kasih

    ReplyDelete
  66. Assalammualaikum ,
    Sebelum ni saya pernah juga nak beli buku ini tapi dah takde lagi.
    Sekiranya tidak keberatan boleh email kepada saya bagaimana untuk dapatkan buku ini

    sharil_suondoh@yahoo.com

    Terima kasih banyak tuan.

    ReplyDelete
  67. Wsalam,
    Tuan boleh semak email utk langkah seterusnya nak dapatkan ebook ejen hartanah. Kita buat secara manual.

    ReplyDelete
  68. saya pun berminat email ridhaafiq10@gmail.com

    ReplyDelete
  69. saya berminat harap boleh email kepada saya
    muhammadiqrahimi@gmail.com

    ReplyDelete
  70. Saya juga berminat untuk dapatkan ebook ni..boleh emaikan ke saya details untuk beli kbzhafri@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  71. AsSalam. Sy berminat untuk beli dan belajar pasal ejen hartanah ni. Boleh email ke sy : mohd.ilham20@yahoo.com

    ReplyDelete
  72. Sy berminat untuk menjadi sambilan,boleh beri tunjuk ajar..emelkan di bkl9816@gmail.com....tq

    ReplyDelete
  73. Sy berminat untuk menjadi sambilan,boleh beri tunjuk ajar..emelkan di bkl9816@gmail.com....tq

    ReplyDelete
  74. Sila semak email masing-masing. Untuk tindakan segera, whatsapp ke 019 205 5657. Terima kasih ya.

    ReplyDelete
  75. Assalamualaikum. Saya berminat untuk dapatkan eBook ejen hartanah ini. Email saya silvermadi@gmxcom terima kasih.

    ReplyDelete
  76. Silvermadi, semak whatsapp utk proses seterusnya.

    ReplyDelete
  77. Salam.. Saya berminat untuk mempelajari ilmu hartanah. Hakeemsattar@yahoo.com

    ReplyDelete
  78. salam boleh email saya juga. mrodzi@gmail.com

    ReplyDelete
  79. salam boleh email saya juga. mrodzi@gmail.com

    ReplyDelete
  80. Boleh semak emal masing2. Saya ada berikan info ringkas ttg ebook ejen hartanah dan cara utk dapatkannya. Tq

    ReplyDelete
  81. aslm.. salam ramadhan.. sy juga turut berminat dan hari ini akan mula coaching, kalau boleh nak juga info ttg panduan ni.. email sy ; evazym79@gmail.com

    ReplyDelete
  82. aslm.. salam ramadhan.. sy juga turut berminat dan hari ini akan mula coaching, kalau boleh nak juga info ttg panduan ni.. email sy ; evazym79@gmail.com

    ReplyDelete
  83. email plz hairulhht@gmail.com

    ReplyDelete
  84. email plz hairulhht@gmail.com

    ReplyDelete
  85. email alvyna_001@yahoo.com tq

    ReplyDelete
  86. Boleh emailkan sy juga..sy sgt berminat utk mengetahui lebih lanjut ttg ejen hartanah.email sy cerrelsylvinee@yahoo.com

    ReplyDelete
  87. Email pls azr123@yahoo.Com. tkasih

    ReplyDelete
  88. Email pls azr123@yahoo.Com. tkasih

    ReplyDelete
  89. semua saya dah email.
    Untuk tindakan cepat, boleh whatsapp ke 019 205 5657. tq

    ReplyDelete
  90. Saya ada satu masalah...berkenaan.ajen hartanah ni...bila pembeli mahukan offer letter dri owner..supaya pihaknya dpt tahu yg tanah tersebut betul betul mahu dijual..akn tetapi pihak owner x mahu keluarkan kenyataan yg sebagaimana yg diigini oleh pembeli...malah owner tanah mahukan deposit dahulu.. Baru semua dokumen akan di beri..apakah yg harus dilakukan oleh ajen tanah tersebut??

    ReplyDelete
  91. email kpd sy ebook syunazay@gmail.com

    ReplyDelete
  92. Saya juga berminat
    Email saya
    cu.nor67@gmail.com

    ReplyDelete
  93. Saya juga berminat
    Email saya
    cu.nor67@gmail.com

    ReplyDelete
  94. Berminat.boleh email ke kecekpeah@gmail.com

    ReplyDelete
  95. AzlinaRizal: boleh semak whatsapp untuk langkah mudah seterusnya. Tq.

    ReplyDelete
  96. Salam sy bwrminat nk jd agent jual Rumah..blh mtk tlg whatspp sy ke 011-13060824..tq in advance.

    ReplyDelete
  97. Salam sy bwrminat nk jd agent jual Rumah..blh mtk tlg whatspp sy ke 011-13060824..tq in advance.

    ReplyDelete
  98. Sy berminat..n ada pnglaman skit..
    Hubungi sy di nishaaziz84@gmail.com atau 016 3074234
    Pls contact sy

    ReplyDelete
  99. Sy berminat..n ada pnglaman skit..
    Hubungi sy di nishaaziz84@gmail.com atau 016 3074234
    Pls contact sy

    ReplyDelete
  100. biar betik admin - webmaster.my@

    ReplyDelete
  101. Emel saya abua18602@gmail.com

    ReplyDelete
  102. Salam sy berminat nk jd agent jual Rumah..blh mtk tolong whatsapp ke 0192826448..Terima kasih

    ReplyDelete
  103. Saya berminat mohon WhatsApp 01128016621 atau emel nurhannee28@gmail.com

    ReplyDelete
  104. Saya berminat mohon WhatsApp 01128016621 atau emel nurhannee28@gmail.com

    ReplyDelete
  105. Assalamualaikum. Saya berminat untuk jadi agent hartanah. Tapi saya memerlukan seseorang yang boleh ajar saya dari a-z. Mohon whatsapp (0108291597 - Syafiq ) atau email : sakaki76@gmail.com. Jasa baik tuan/puan sy amat hargai (:

    ReplyDelete
  106. Salam 1malaysia

    saya ingin jual tanah di raub pahang.
    leh call saya 0137005613(raze)

    ReplyDelete
  107. Salam 1malaysia

    saya ingin jual tanah di raub pahang.
    leh call saya 0137005613(raze)

    ReplyDelete
  108. saya berminat. email address saya izzuddinhassan87@gmail.com

    ReplyDelete
  109. Assalamualaikum.. Sy pn minat nk bli ebook tu.. Email sy ruzula85@gmail.com thanks a lot

    ReplyDelete
  110. Assalamualaikum.. Sy pn minat nk bli ebook tu.. Email sy ruzula85@gmail.com thanks a lot

    ReplyDelete
  111. Salam, yg mana ada tinggalkan email, boleh semak email anda. Terima kasih.

    ReplyDelete
  112. saya berminat dgn ebook ini..boleh email saya kamalamlife@yahoo.com..tq

    ReplyDelete
  113. sila semak email untuk cara mendapatkan ebook ini.

    ReplyDelete
  114. saya berminat dengan ebook ini..boleh emailkn ke rhngemilang@gmail.com

    ReplyDelete
  115. saya berminat dengan ebook ini..boleh emailkn ke rhngemilang@gmail.com

    ReplyDelete
  116. Sy berminat juga..

    Email ke ms.nurainun@gmail.com

    ReplyDelete
  117. rasyidi.redzuan1986@gmail.com

    ReplyDelete
  118. Sy berminat..sila email
    zanaziz_77@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  119. assalamualaikum saya berminat.. mohon email ke anchorman779@gmail.com

    ReplyDelete
  120. assalamualaikum saya berminat.. mohon email ke anchorman779@gmail.com

    ReplyDelete
  121. Saya berminat email sya
    cherryjue89@gmail.com

    ReplyDelete
  122. Email saya: zulselangor@yahoo.com

    ReplyDelete
  123. saya nak juga ebook tu email : nialdgaf@gmail.com

    ReplyDelete
  124. saya nak juga ebook tu email : nialdgaf@gmail.com

    ReplyDelete
  125. Tuan saya berminat nak dpt kan ebook hartanah tu...
    Mcm mne cara nye ea..
    Aref8586@gmail.com

    ReplyDelete
  126. Tuan saya berminat nak dpt kan ebook hartanah tu...
    Mcm mne cara nye ea..
    Aref8586@gmail.com

    ReplyDelete
  127. Assalamualaikum wr wb.
    salam persahabatan
    Perkenalkan, nama saya Andrean Baskoro, saya tinggal di jawa tengah, Indonesia. Sedikit berkongsi kisah hidup saya, semoga dapat menjadi inspirasi bagi rakan-rakan yang sedang terjerat masalah hutang terutama riba.
    3 tahun yang lalu saya pernah rugi dalam perniagaan hartanah dan kotraktor hingga akhirnya terjerat hutang sampai dengan hampir Milyaran. Dari mula kereta operasi s / d kereta peribadi ghaib. Dari merumahkan pekerja sehingga akhirnya saya yang merumahkan diri ..
    Ada banyak ikhtiar yang sempat saya lakukan hanya demi kembali bangkit. Dengan baki modal yang tidak seberapa, iseng ikut MMM. terdampar. Cuba peruntungan melalui paranormal, malah tambah susah ... ya pernah. Cuba beli nombor togel (modal nanya-nanya ke dukun), alih-alih nombor yang dijangka keluar, malah-malah nombor dukunnya yang tidak dapat dihubungi lagi (judulnya kena tipu lagi). Cuba mencari pinjaman online, malah disuruh pemindahan kos pentadbiran.
    Pada diri saya terpatri: Lebih baik berusaha dan gagal daripada mengumbar aib diri dengan cara meminta orang untuk memahami kesulitan yang sedang saya hadapi. Apapun peluang yang datang, saya follow up. Tidak masuk akal? Mungkin. Hanya saja, saya berkeyakinan bahawa orang baik pasti akan diketemukan dengan orang baik. Seiring berjalannya waktu, Allah bukakan jalannya juga. Di suatu petang saya dipertemukan dengan sebuah dompet. Melalui dompet itulah Allah turunkan cobaan sekaligus jalan yang merubah nasib saya. Saya katakan cobaan, kerana pada masa itu saya tidak pegang wang sama sekali. Sedangkan dalam dompet tersebut selain identiti dan sim pemiliknya, ia juga mengandungi 4 Atm dari Bank yg berbeza sekaligus ada sehelai kertas kecil yang diselitkan mengandungi 6 digit angka.
    Saya hanya menduga-duga saja bahawa angka tersebut adalah pin dari salah 1 Atm di dompet. Belum lagi ada wang 2.4 jt rupiah dalam lembaran 100ribuan. Kan wow banget godaannya? Sejujurnya dalam lapar dan dalam desakan bil, ada godaan untuk mempunyai isi dompet tersebut. Hingga akhirnya saya putuskan utk mendatangi alamat yang tertera di dalam kad pengenalan. Sempat tanya sana-sini. Ketika tiba di alamat yg tertera, saya tidak menyangka bahawa menurut warga sekitar, si pemilik dompet tersebut adalah pejabat disalah satu pejabat daerah. Dan kebetulan lagi, beliau tergolong sebagai dermawan di kotanya. Malah katanya, dia tidak segan utk membantu orang yg benar-benar sedang kesulitan. Apakah dengan memberikan pinjaman, atau memberikan modal usaha. Setelah berbual panjang lebar dan akan meminta diri, saya tidak menyangka sama sekali bahawa saya diajak untuk bergabung dalam perniagaan yg dia uruskan.
    Pendek cerita, melalui peluang dari beliaulah saya dapat memperbaiki keadaan ekonomi keluarga. Mengenai hutang saya? Ketika saya menulis kisah hidup saya ini, hutang saya telah mendekati lunas hanya kurang kira-kira dari 20jt saja. Jika saudara ingin turut bersilaturahmi dengan beliau, dgn tujuan untuk menyediakan pelaburan modal pada usaha yang saudara urus, atau ingin cuba peruntungan agar masalah hutang anda diberikan penyelesaian, saya bersedia utk mengantarkan saudara pada beliau.
    Tenang saja, tanpa bayaran apa-apa kok. Atau sekadar bermaksud utk berkongsi tips tentang bagaimana cara penyelesaian hutang pada kad kredit, KTA atau penyelesaian hutang pada rentenir, saudara boleh menghubungi saya via e-mail di:. Utk nombor telfon / bbm by request yaa.
    . Semoga saudara sekalian diberikan kemudahan dan kesabaran. Tetap semangat untuk berikhtiar. Kerana Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum sehingga kaum tersebut merubahnya. salam. Andreanbaskoro31@gmail.com oh iya, maklum saja sih .. Kalau ada yg mengaku boleh tidak meminta pemindahan sejumlah wang, sebaiknya tidak perlu ditanggapi. Tentunya anda tidak ingin bagai membeli kucing dalam karung kan? Kerana kalau pengakuannya memang benar, seharusnya orang tersebut berani untuk bertemu secara langsung.

    ReplyDelete
  128. Saya pun berminat sila email saya Hairollegend@yahoo.com

    ReplyDelete
  129. Salam tn, sy juge minat dptkn ebook tu.. trime kasih. joezakry@yahoo.com

    ReplyDelete
  130. Assalamualaikum.. Saya berminat nak dapatkan ebook tu.. emailkan ke capricorn_1206@yahoo.com

    ReplyDelete
  131. siapa yg berminat, silap whatsapp saya 019 205 5657

    ReplyDelete