Home » » Penipuan kerja melipat risalah katalog di rumah

Penipuan kerja melipat risalah katalog di rumah

Terdapat banyak kerja sampingan di rumah yang boleh di buat dan salah satunya ialah kerja melipat risalah. Apa agaknya kerja melipat risalah ni? Secara kasarnya Nampak macam syarikat bagi kita risalah dan kita lipat kemudian hantar balik ke syarikat kan.

Salah, bukan macam kerja melipat risalah ni. Sebenarnya kita kena membayar sejumlah wang untuk pendaftaran dan selepas itu barulah kita akan terima sampul berisi risalah. Penerangan yang lengkap tentang kerja itu.

Lepas tu kita kena pasarkan balik macam orang yang war-warkan tentang kerja sambilan ni. Copy kertas tu banyak-banyak dan poskan kepada mangsa seterusnya. Hebat kan helah ini dah macam penipuan je.

Celah mana yang kita akan untungnya kerja sambilan di rumah ni? Ok kat sini saya nak kongsikan pengalaman kawan saya sendiri buat kerja melipat risalah ni. Dalam fb banyak ada iklan macam ni hinggakan pendapatan kerja sambilan ni boleh mencecah rm200-rm500 seminggu! Banyak tu kan memang le senang nak terpengaruh dengan ganjaran kerja dari rumah ni.

Kawan saya, setelah bayar pendaftaran rm40 untuk penyertaan seumur hidup dengan harapan kerjanya lipat katalog dan poskan ke client. Sekali kena ulang benda yang sama seperti yang  kawan saya tu terima dan bayar. Macam penipu je kan kerja lipat katalog ni. Scammer.
Menipu secara halus kan. Adakah duit rm40 tu halal? Sudah tentulah tidak kan. Cuba bayangkan, minta rm40 dan yang nak join 100 orang. Dah jadi rm4000 kan.Tiada kerja pun  yang kena buat sebenarnya. Licik kan. Cuma iklankan balik benda yang sama berulang-ulang. Tetapi kawan saya tak sanggup nak teruskan kerja macam ni walaupun di rumah sahaja tetapi tak berkat kerja lilat katalog cam ni.


Kesimpulannya, jangan mudah terpengaruh di media social. Tiada kerja yang mudah di dunia tanpa usaha gigih. Banyak kerja lain lagi boleh buat seperti kerja di rumah jobdirumah dan join beberapa affiliate program seperti ashadee yang hasilkan di jamin halal.


Terima kasih kerana membaca Penipuan kerja melipat risalah katalog di rumah.

Langkah seterusnya:

1. DAFTAR kerja sambilan dari rumah tanpa modal

2. DAFTAR pemandu GRAB dan UBER

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



2 komen:

  1. Penipuan Catalog sering jadi.
    Jangan percaya tentang INI. Mereka ambil duit kita Dan menipu.

    ReplyDelete
  2. Penipuan Catalog sering jadi.
    Jangan percaya tentang INI. Mereka ambil duit kita Dan menipu.

    ReplyDelete